В Україні за відмову обслуговувати клієнтів українською мовою каратимуть

В Україні штрафи за порушення мовного закону можуть отримати фізичні особи, які відмовляються обслуговувати клієнтів українською мовою. Йдеться про таксистів, офіціантів, адміністраторів ресторанів, продавців та інших працівників сфери послуг.

Про це розповіла Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська.

За словами омбудсмена, головна мета мовного законодавства - не штрафи, а формування україномовного середовища. У разі скарги проводиться перевірка, і компанія чи працівник можуть усунути порушення ще до завершення розгляду - тоді обмежуються попередженням.

"Закон передбачає адміністративну відповідальність. На сьогодні штрафи становлять 3 400 гривень за перше порушення і 8 500 - за повторне", - зазначила Олена Івановська.

При цьому штрафи накладаються саме на фізичних осіб. У майбутньому, з ухваленням нового Кодексу про адміністративні проступки, відповідальність можуть поширити і на компанії як юридичних осіб.

Щоб покарання було можливим, громадяни мають надати чіткі дані: відео чи аудіо, дату, місце і час події. Інакше Секретаріат Уповноваженого не матиме юридичних підстав для контролю.

"На жаль, нам часто надходять фрагменти відео без пояснень чи контактів. Ми не поліція й не маємо служби розшуку", - додала Олена Івановська.

На сайті омбудсмена вже доступна "дорожня карта", яка пояснює, як правильно оформити скаргу. Це допомагає громадянам діяти ефективніше.

Інформує itvmg.com